Billy Pilgrim, een veteraan uit de Tweede Wereldoorlog, komt op mysterieuze wijze los van de tijd, zodat hij, zonder dat hij er iets aan kan doen, kan reizen van de dagen van zijn jeugd naar die van zijn eigenaardige leven op een verre planeet genaamd Tralfamadore, waarbij hij zijn bittere ervaring als krijgsgevangene in de Duitse stad Dresden doorloopt, waarover de onvermijdelijke schaduw van een onuitsprekelijke tragedie opdoemt.
Nee, helaas is Slaughterhouse-Five nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
| Production | George Roy Hill | Producer |
| Editing | Stephen A. Rotter | Assistant Editor |
| Sound | Dick Vorisek | Sound Re-Recording Mixer |
| Directing | Ray Gosnell Jr. | Assistant Director |
| Art | John McCarthy Jr. | Set Decoration |
| Sound | James R. Alexander | Sound |
| Sound | Glenn Gould | Musician |
| Production | Ernest B. Wehmeyer | Unit Production Manager |
| Sound | Milan Novotný | Sound |
| Visual Effects | Albert Whitlock | Matte Painter |
| Production | Lloyd Anderson | Unit Production Manager |
| Directing | Charlsie Bryant | Script Supervisor |
| Crew | Andrew Kazdin | Technical Advisor |
| Sound | John Strauss | Music Editor |
| Crew | Enzo A. Martinelli | Technical Advisor |
| Directing | George Roy Hill | Director |
| Writing | Stephen Geller | Screenplay |
| Art | Alexander Golitzen | Art Direction |
| Production | Paul Monash | Producer |
| Production | Marion Dougherty | Casting |
| Art | George C. Webb | Art Direction |
| Editing | Dede Allen | Editor |
| Art | Henry Bumstead | Production Design |
| Production | Jennings Lang | Executive Producer |
| Writing | Kurt Vonnegut | Novel |
| Sound | Vincent Connelly | Sound Effects Editor |
| Costume & Make-Up | John Chambers | Makeup Artist |
| Costume & Make-Up | Mark Reedall | Makeup Artist |
| Camera | Miroslav Ondříček | Director of Photography |