Het grootste oorlogschip van de geschiedenis, het Amerikaanse nucleaire vliegdekschip 'Nimitz', gaat een routinereis maken in de wateren in de omgeving van Pearl Harbor. Het schip wordt overvallen door een vreemde elektrische storm. Als de storm bedaard is merkt de bemanning dat er iets niet klopt. Zij ontvangen op hun radio's programma's uit 1940 en een verkenningsvlucht boven Pearl Harbor leidt tot een hoogst merkwaardige ontdekking. De Amerikaanse vloot van 1940 ligt geheel intact in de haven; de plotselinge Japanse aanval, die deze vloot vernietigde heeft kennelijk nog niet plaats gehad. Er is geen andere conclusie mogelijk: de 'Nimitz' is door de geheimzinnige storm teruggeslagen naar 6 December 1941, de dag voor de aanval op Pearl Harbor. Wetend wat er gaat gebeuren staat kapitein Yelland voor de vraag of hij moet ingrijpen, of dat hij de geschiedenis op zijn beloop moet laten...
Nee, helaas is The Final Countdown nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Production | Peter Douglas | Producer |
Camera | Victor J. Kemper | Director of Photography |
Sound | John Scott | Original Music Composer |
Production | Richard R. St. Johns | Executive Producer |
Writing | David Ambrose | Screenplay |
Directing | Don Taylor | Director |
Writing | Gerry Davis | Screenplay |
Writing | Thomas Hunter | Screenplay |
Writing | Peter Powell | Screenplay |
Editing | Robert K. Lambert | Editor |
Visual Effects | Maurice Binder | Visual Effects |
Costume & Make-Up | Ray Summers | Costume Design |
Production | Lloyd Kaufman | Associate Producer |
Art | Fernando Carrere | Production Design |
Costume & Make-Up | Romaine Greene | Hairstylist |
Crew | Bill Couch | Stunt Coordinator |
Costume & Make-Up | Irving Buchman | Makeup Artist |
Sound | Richard L. Anderson | Sound Effects Editor |
Sound | Milton Lustig | Music Editor |
Lighting | Earl Gilbert | Gaffer |
Sound | Mark A. Mangini | Sound Effects Editor |
Costume & Make-Up | Bob Mills | Makeup Department Head |
Camera | Robert C. Thomas | Camera Operator |
Art | William Maldonado | Construction Coordinator |
Crew | Garry Elmendorf | Special Effects |
Crew | Jack Casey | Unit Publicist |
Art | Dale Koeppe | Assistant Art Director |
Directing | Lynn A. Aber | Script Supervisor |
Crew | Pat Elmendorf | Special Effects |
Camera | Jim Coe | Still Photographer |
Sound | Warren Hamilton Jr. | Sound Effects Editor |
Crew | Joe Day | Special Effects |
Art | Dennis Peebles | Set Decoration |
Camera | Stan Lazan | Second Unit Director of Photography |
Sound | Robert Nichols II | Sound Recordist |
Art | Kent H. Johnson | Property Master |
Camera | David L. Butler | Second Unit Director of Photography |
Sound | Bruce Bisenz | Sound Mixer |
Writing | David Ambrose | Story |
Writing | Peter Powell | Story |
Writing | Thomas Hunter | Story |
Costume & Make-Up | Bob Mills | Makeup Supervisor |
Production | Lloyd Kaufman | Unit Production Manager |
Production | John W. Hyde | Executive In Charge Of Production |
Directing | Pat Kehoe | First Assistant Director |
Directing | J. David Jones | Second Unit Director |
Directing | Ed Milkovich | Second Assistant Director |
Directing | Robert K. Lambert | Second Unit Director |
Directing | Douglas E. Wise | Second Assistant Director |
Crew | Orwin C. Harvey | Stunts |
Crew | J. David Jones | Stunts |
Crew | Colby Smith | Stunts |