Lord Charles Frinton is een diplomaat, die een prachtige gele ‘Rolls Royce Phantom II’ gekocht heeft als een geschenk voor zijn vrouw Lady Eloise Frinton. Nadat Frintons paard de ‘Royal Gold Cup’ gewonnen heeft, wordt hij zeer boos, wanneer hij zijn vrouw met zijn ondergeschikte John Fane betrapt op de achterbank van de Rolls. In de jaren 30 wordt de Rolls gekocht door de Italiaanse gangster Maltese Paolo, die met de auto indruk wil maken op de jonge Mae Jenkins. Paolo neemt de Rolls mee op reis naar Italië en hij bekijkt samen met Mae alle historische bezienswaardigheden. Mae blijkt echter minder onder de indruk dan hij. Terwijl Paolo voor criminele zaken weer terug is in de Verenigde Staten, heeft Mae veel plezier op de achterbank van de Rolls met een straatfotograaf. De getrouwde attractieve Amerikaanse Gerda Millett koopt de Rolls in 1942. Na de aanval van Nazi-Duitsland op Joegoslavië helpt de dappere Gerda Davich door hem met de Rolls over de grens te smokkelen.
Nee, helaas is The Yellow Rolls-Royce nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Crew | Douglas Adamson | Second Unit Cinematographer |
Sound | J.B. Smith | ADR & Dubbing |
Costume & Make-Up | Joan Johnstone | Hairdresser |
Production | George Davis | Production Accountant |
Writing | Norman Newell | Lyricist |
Sound | Katyna Ranieri | Songs |
Sound | Riz Ortolani | Conductor |
Costume & Make-Up | Anthony Mendleson | Costume Design |
Costume & Make-Up | Antonio Cánovas del Castillo de Rey | Costume Design |
Costume & Make-Up | Gene Coffin | Costume Design |
Costume & Make-Up | Pierre Cardin | Costume Design |
Costume & Make-Up | Maria Carita | Hairstylist |
Costume & Make-Up | Rosy Carita | Hairstylist |
Directing | Anthony Asquith | Director |
Writing | Terence Rattigan | Screenplay |
Costume & Make-Up | Edith Head | Costume Design |
Editing | Chris Kelly | Assistant Editor |
Crew | Eddie Frewin | Transportation Captain |
Directing | Pamela Carlton | Continuity |
Production | Timothy Burrill | Production Manager |
Camera | Gerry Fisher | Camera Operator |
Production | Roy Parkinson | Associate Producer |
Art | Kenneth McCallum Tait | Assistant Art Director |
Camera | Austin Dempster | Camera Operator |
Production | Irene Howard | Casting |
Art | John Jarvis | Set Decoration |
Camera | Dennis Fraser | Grip |
Sound | Philip Barnikel | Sound Editor |
Sound | Cyril Swern | Sound Recordist |
Crew | Tom Howard | Special Effects |
Sound | Riz Ortolani | Original Music Composer |
Directing | Kip Gowans | Assistant Director |
Art | John Graysmark | Draughtsman |
Art | Ted Tester | Draughtsman |
Production | Anatole de Grunwald | Producer |
Camera | Jack Hildyard | Director of Photography |
Costume & Make-Up | Sydney Guilaroff | Hairstylist |
Art | Reg Bream | Draughtsman |
Editing | Frank Clarke | Editor |
Costume & Make-Up | John O'Gorman | Makeup Artist |
Costume & Make-Up | Tom Smith | Makeup Artist |
Production | Jimmy Komisarjevsky | Unit Manager |
Directing | Robert Watts | Second Assistant Director |
Art | Vincent Korda | Art Direction |
Sound | A.W. Watkins | Recording Supervision |
Art | Terry Knight | Assistant Art Director |
Camera | Chic Anstiss | Focus Puller |
Camera | Wally Fairweather | Focus Puller |
Camera | Douglas Milsome | Clapper Loader |
Costume & Make-Up | Rebecca Breed | Wardrobe Supervisor |
Art | William Kellner | Art Direction |
Art | Maurice Fowler | Assistant Art Director |
Costume & Make-Up | Giorgio Sciommer | Hairstylist |
Art | Mickey Lennon | Dressing Prop |
Art | Pamela Cornell | Set Decoration |
Art | Elliot Scott | Art Direction |