Lord Charles Frinton is een diplomaat, die een prachtige gele ‘Rolls Royce Phantom II’ gekocht heeft als een geschenk voor zijn vrouw Lady Eloise Frinton. Nadat Frintons paard de ‘Royal Gold Cup’ gewonnen heeft, wordt hij zeer boos, wanneer hij zijn vrouw met zijn ondergeschikte John Fane betrapt op de achterbank van de Rolls. In de jaren 30 wordt de Rolls gekocht door de Italiaanse gangster Maltese Paolo, die met de auto indruk wil maken op de jonge Mae Jenkins. Paolo neemt de Rolls mee op reis naar Italië en hij bekijkt samen met Mae alle historische bezienswaardigheden. Mae blijkt echter minder onder de indruk dan hij. Terwijl Paolo voor criminele zaken weer terug is in de Verenigde Staten, heeft Mae veel plezier op de achterbank van de Rolls met een straatfotograaf. De getrouwde attractieve Amerikaanse Gerda Millett koopt de Rolls in 1942. Na de aanval van Nazi-Duitsland op Joegoslavië helpt de dappere Gerda Davich door hem met de Rolls over de grens te smokkelen.
Nee, helaas is The Yellow Rolls-Royce nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
| Costume & Make-Up | Joan Johnstone | Hairdresser |
| Sound | J.B. Smith | ADR & Dubbing |
| Crew | Douglas Adamson | Second Unit Cinematographer |
| Production | George Davis | Production Accountant |
| Writing | Norman Newell | Lyricist |
| Sound | Katyna Ranieri | Songs |
| Sound | Riz Ortolani | Conductor |
| Costume & Make-Up | Antonio Cánovas del Castillo de Rey | Costume Design |
| Costume & Make-Up | Gene Coffin | Costume Design |
| Costume & Make-Up | Anthony Mendleson | Costume Design |
| Costume & Make-Up | Pierre Cardin | Costume Design |
| Costume & Make-Up | Maria Carita | Hairstylist |
| Costume & Make-Up | Rosy Carita | Hairstylist |
| Directing | Anthony Asquith | Director |
| Writing | Terence Rattigan | Screenplay |
| Costume & Make-Up | Edith Head | Costume Design |
| Directing | Pamela Carlton | Continuity |
| Crew | Eddie Frewin | Transportation Captain |
| Editing | Chris Kelly | Assistant Editor |
| Production | Anatole de Grunwald | Producer |
| Production | Roy Parkinson | Associate Producer |
| Sound | Riz Ortolani | Original Music Composer |
| Camera | Jack Hildyard | Director of Photography |
| Editing | Frank Clarke | Editor |
| Production | Irene Howard | Casting |
| Art | John Jarvis | Set Decoration |
| Costume & Make-Up | Sydney Guilaroff | Hairstylist |
| Costume & Make-Up | John O'Gorman | Makeup Artist |
| Costume & Make-Up | Giorgio Sciommer | Hairstylist |
| Costume & Make-Up | Tom Smith | Makeup Artist |
| Production | Timothy Burrill | Production Manager |
| Production | Jimmy Komisarjevsky | Unit Manager |
| Directing | Kip Gowans | Assistant Director |
| Directing | Robert Watts | Second Assistant Director |
| Art | William Kellner | Art Direction |
| Art | Vincent Korda | Art Direction |
| Art | Reg Bream | Draughtsman |
| Art | Maurice Fowler | Assistant Art Director |
| Art | John Graysmark | Draughtsman |
| Art | Terry Knight | Assistant Art Director |
| Art | Mickey Lennon | Dressing Prop |
| Art | Kenneth McCallum Tait | Assistant Art Director |
| Art | Ted Tester | Draughtsman |
| Sound | Philip Barnikel | Sound Editor |
| Sound | Cyril Swern | Sound Recordist |
| Sound | A.W. Watkins | Recording Supervision |
| Crew | Tom Howard | Special Effects |
| Camera | Austin Dempster | Camera Operator |
| Camera | Gerry Fisher | Camera Operator |
| Camera | Chic Anstiss | Focus Puller |
| Camera | Wally Fairweather | Focus Puller |
| Camera | Dennis Fraser | Grip |
| Camera | Douglas Milsome | Clapper Loader |
| Costume & Make-Up | Rebecca Breed | Wardrobe Supervisor |
| Art | Pamela Cornell | Set Decoration |
| Art | Elliot Scott | Art Direction |