Leah staat te popelen om de ranch van haar oom in Ierland te bezoeken, totdat haar poging om op het paard van haar koele nichtje Shannon te rijden ertoe leidt dat Silky gewond raakt en haar wordt bevolen om niet meer te rijden. Wanneer ze Lucky ontmoet, een kabouter die alleen met haar communiceert, ontdekt ze dat het prachtige witte beest dat ze van veraf heeft gezien in feite een betoverde fee Sorica is, die hulp nodig heeft bij het terugvinden van een magische hoorn om terug te keren naar haar ware gedaante en haar eigen wereld. Nu moet Leah in het geheim proberen Lucky te helpen, wiens redenen om te helpen misschien niet alleen uit vriendelijkheid zijn; Shannon verdragen; en proberen het vertrouwen van oom Jaques te winnen door haar nieuwe "paard" in te schrijven voor de lokale race.
Nee, helaas is The White Pony nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
| Costume & Make-Up | Michael Devanney | Assistant Hairstylist |
| Directing | Mairin Ni Dhonnacha | Script Supervisor |
| Directing | Jean Ní Bhaoill | Script Supervisor |
| Writing | Laura Ambler | Writer |
| Directing | Brian Kelly | Director |
| Camera | Ed Talavera | Director of Photography |
| Production | Jan Glaser | Casting |
| Editing | Leigh Davis | Editorial Manager |
| Production | Anne Chu | Casting Assistant |
| Crew | Eamon A. Kelly | Stunt Coordinator |
| Crew | Martin White | Stunts |
| Crew | Natalie Sebald | Stunt Double |
| Production | Susan McKenna | Casting |
| Costume & Make-Up | Caroline Kelly | Costume Supervisor |
| Costume & Make-Up | Genette Byrne | Wardrobe Assistant |
| Production | Michael P. Flannigan | Co-Producer |
| Directing | John Brady | Second Unit Director |
| Crew | Marguerite O'Donoghue | Transportation Captain |
| Art | Owen Power | Production Design |
| Art | Steve Walton | Art Direction |
| Directing | Ivan McMahon | First Assistant Director |
| Production | Michael P. Flannigan | Supervising Producer |
| Costume & Make-Up | Aisling Wallace Byrne | Costume Design |
| Crew | Paul James Tierney | Post-Production Manager |
| Directing | Sile O'Dwyer | Assistant Director Trainee |
| Art | Aoife Keogh | Set Decoration |
| Costume & Make-Up | Grainne Daly | Key Makeup Artist |
| Production | Roger Corman | Producer |
| Production | Eamonn MacNiallais | Production Manager |
| Directing | Michelle Fennessy | Second Assistant Director |
| Crew | Tomas McDonagh | Driver |
| Crew | Martin Seoighe | Driver |
| Directing | Karen Reen | Second Second Assistant Director |
| Production | John Brady | Co-Producer |
| Costume & Make-Up | Caroline McCurdy | Assistant Makeup Artist |
| Crew | Evelyn Macken | Scenic Artist |
| Visual Effects | Jim Stewart | Visual Effects Designer |
| Production | Seán Burke | Location Manager |
| Crew | Martin Griffin | Carpenter |
| Art | Marc Dowds | Leadman |
| Production | Declan O'Toole | Location Manager |
| Crew | Mike Griffin | Carpenter |
| Art | Penni Merren | Art Department Coordinator |
| Crew | Edgar Forrer | Scenic Artist |
| Crew | Mike Regan | Special Effects Technician |
| Visual Effects | Michelle Conroy | Modeling |
| Camera | Michael R. Pruden | Camera Supervisor |
| Sound | John Brosnan | Utility Sound |
| Sound | Glen Campbell | Foley Artist |
| Sound | Helen Brady | Boom Operator |
| Sound | Derek Gleeson | Original Music Composer |