In 1948 kreeg Charles Aznavour een 16mm-filmcamera van Edith Piaf, Het was zijn eerste camera die hij sindsdien altijd bij zich had. Tot 1982 schiet hij vele rollen vol. Het filmmateriaal is zijn persoonlijke dagboek. Aznavour filmt zijn leven, een leven als een film. Hij filmt altijd en overal. Momenten en gebeurtenissen, plaatsen waar hij optreedt, zijn vrienden, liefdes en narigheid.. Een paar maanden voor zijn dood, bekeek hij het materiaal met Marc di Domenico. En besloot er een film van te maken, zijn film.
Nee, helaas is Aznavour, le regard de Charles nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Directing | Marc di Domenico | Director |
Production | Antoine Henriquet | Associate Producer |
Editing | Didier D'Abreu | Editor |
Writing | Antoine Barraud | Adaptation |
Writing | Antoine Barraud | Writer |
Writing | Marc di Domenico | Adaptation |
Editing | Catherine Libert | Editor |
Production | Jean-Michel Rey | Associate Producer |
Production | Charles de Meaux | Producer |
Sound | Charles Aznavour | Music |
Writing | Marc di Domenico | Writer |
Editing | Fred Piet | Editor |
Editing | Géraldine Gacon | Assistant Editor |
Crew | Gaëtan Chabanol | Technical Advisor |
Lighting | Simon Picazos | Gaffer |
Editing | Dan Pesah | Color Grading |
Editing | Géraldine Gacon | Color Assistant |
Production | Dane Rapaport | Post Production Coordinator |
Camera | Fabien Chauvier | Camera Operator |
Crew | Frank Woodbridge | Technical Advisor |
Sound | Bruno Ehlinger | Sound Designer |
Sound | Marie Mazière | Foley Artist |
Production | Nathalie Nghet | Production Director |
Editing | Catherine Libert | Color Grading |
Sound | Charlotte Butrak | Assistant Sound Editor |
Sound | Bruno Ehlinger | Sound Editor |
Sound | Bruno Ehlinger | Sound Mixer |