De laattwintiger Danny is reeds aan zijn 47ste gemeenschapshuis toe. Hij heeft besloten om de ultieme existentiële roman te schrijven. Het begint allemaal in Brisbane met Sam, een wildebras van een meisje. De aankomst van de vrijgevochten Europese schone Anya geeft Sam vlinders in de buik. Lastige schuldeisers, na maanden onbetaalde huur, en een uit de hand gelopen feestje doen Danny besluiten dat het tijd is om op te krassen. Hij vlucht naar Melbourne, waar Sam hem spoedig vervoegt na een hevige ruzie met Anya. De schulden blijven zich echter opstapelen en de politie in Melbourne is bijzonder schietgraag. Het duurt niet lang voordat Danny ontsnapt naar huis nr. 49 in Sydney. Hier deelt hij zijn woning met de egocentrische actrice Nina en de twee pas geoute homo's Dirk en Flip. Wanneer Sam opdaagt, verkrijgt Danny's leven opnieuw een zeker nerveus evenwicht, totdat Anya's komst alles weer in duigen doet vallen.
Nee, helaas is He Died with a Felafel in His Hand nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
| Sound | Frank Lipson | Sound Designer |
| Production | Harry Yates | Location Manager |
| Production | Andrew McPhail | Producer |
| Production | Helen Panckhurst | Line Producer |
| Sound | Frank Lipson | Supervising Sound Editor |
| Costume & Make-Up | Rosalina Da Silva | Makeup Artist |
| Costume & Make-Up | Meg Gordon | Costume Design |
| Lighting | Karl Engeler | Gaffer |
| Writing | Peter Savieri | Storyboard |
| Art | Iain Aitken | Production Design |
| Costume & Make-Up | Rosalina Da Silva | Hairstylist |
| Production | Annelies Norland | Location Manager |
| Production | Domenico Procacci | Producer |
| Editing | Glenn Newnham | Dialogue Editor |
| Sound | Gethin Creagh | Sound Re-Recording Mixer |
| Crew | John Osmond | Property Master |
| Crew | Angelo Sahin | Special Effects |
| Writing | Richard Lowenstein | Screenplay |
| Lighting | Peter McManus | Electrician |
| Directing | Richard Lowenstein | Director |
| Writing | John Birmingham | Novel |
| Production | Richard Lowenstein | Producer |
| Art | Rebecca Cohen | Art Direction |
| Production | Nikki Barrett | Casting |
| Directing | Angella McPherson | Second Assistant Director |
| Sound | Gerry Nucifora | Boom Operator |
| Crew | Paul Phillips | Stunts |
| Crew | Tony Lynch | Stunts |
| Camera | Damian Church | Clapper Loader |
| Camera | Andrew de Groot | Director of Photography |
| Crew | Ric Anderson | Stunts |
| Directing | Karan Monkhouse | First Assistant Director |
| Lighting | Miles Jones | Gaffer |
| Camera | Leilani Hannah | Focus Puller |
| Camera | Pat Nash | Key Grip |
| Directing | Sophie Stawaruk | Third Assistant Director |
| Writing | Tony Ayres | Script Editor |
| Directing | Kristin Witcombe | Continuity |
| Camera | Andrew de Groot | Camera Operator |
| Visual Effects | David Nelson | Visual Effects |
| Crew | Andrew de Groot | Additional Dialogue |
| Crew | Terry Serio | Additional Dialogue |
| Crew | Антон Чехов | Additional Dialogue |
| Crew | Noah Taylor | Additional Dialogue |
| Crew | Ben Mendelsohn | Additional Dialogue |
| Crew | Troy Davies | Additional Dialogue |
| Crew | John Birmingham | Additional Dialogue |
| Crew | Sandra Bordigoni | Additional Dialogue |
| Crew | Lynn-Maree Milburn | Additional Dialogue |
| Crew | Romane Bohringer | Additional Dialogue |
| Art | Peter Williams | Property Master |