San Francisco, 1850. Een zeehondenjager ontmoet een Russische en wordt verliefd op haar. Hij weet niet dat ze een gravin is die uitgehuwelijkt is en die om deze reden op de vlucht is. Als ze de volgende dag ontvoerd blijkt te zijn naar Alaska zet de jager alles in het werk om haar terug te vinden.
Nee, helaas is The World in His Arms nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
| Production | Aaron Rosenberg | Producer |
| Crew | Horace McCoy | Additional Dialogue |
| Directing | Raoul Walsh | Director |
| Writing | Borden Chase | Screenplay |
| Writing | Rex Beach | Novel |
| Camera | Russell Metty | Director of Photography |
| Sound | Frank Skinner | Music |
| Editing | Frank Gross | Editor |
| Costume & Make-Up | Bill Thomas | Costume Design |
| Art | Alexander Golitzen | Art Direction |
| Art | Bernard Herzbrun | Art Direction |
| Art | Russell A. Gausman | Set Decoration |
| Art | Julia Heron | Set Decoration |
| Costume & Make-Up | Joan St. Oegger | Hairdresser |
| Costume & Make-Up | Bud Westmore | Makeup Artist |
| Directing | Phil Bowles | Assistant Director |
| Directing | George Lollier | Assistant Director |
| Directing | Frank Shaw | Assistant Director |
| Art | William Nunley | Props |
| Crew | David S. Horsley | Special Effects |
| Visual Effects | William Fritzsche | Visual Effects |
| Crew | Jock Mahoney | Stunt Double |
| Crew | Chuck Hayward | Stunts |
| Crew | Fred Graham | Stunt Double |
| Crew | Fred Carson | Stunt Double |
| Crew | Serge Bertensson | Dialogue Coach |
| Art | Reynold Brown | Art Designer |
| Crew | Harold Belfer | Choreographer |
| Crew | Alice Krasiva | Stand In |