De term ‘surveillance society’ is nieuw en wordt gebruikt om de alomtegenwoordigheid van bewakingscamera’s en gezichtsherkenningssoftware aan te duiden. De term is zeker ook van toepassing op Polen vanaf de jaren 60 tot aan het einde van het communisme in 1989. De geheime politie maakte in die jaren honderdduizenden uren aan film- en audio-opnames, vaak met verborgen apparatuur. Burgers werden in de gaten gehouden als ze illegaal benzine doorverkochten, familie in het buitenland belden met het verzoek vreemde valuta te sturen of als ze een romantisch rendez-vous hadden in een hotel.
Nee, helaas is Zwyczajny kraj nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
| Writing | Tomasz Wolski | Writer |
| Sound | Marcin Lenarczyk | Music Editor |
| Production | Wojciech Frączek | Producer |
| Crew | Marcin Kunicki | Commissioning Editor |
| Sound | Paweł Juzwuk | Music Consultant |
| Camera | Grzegorz Falkowski | Additional Photography |
| Art | Rafał Oryga | Property Master |
| Camera | Jerzy Książek | Additional Photography |
| Directing | Aleksandra Gruber | Assistant Director |
| Editing | Tomasz Wolski | Color Grading |
| Camera | Natalia Kalita | Additional Photography |
| Production | Anna Gawlita | Production Manager |
| Sound | Marcin Lenarczyk | Sound Recordist |
| Crew | Anna Ferens | Commissioning Editor |
| Production | Aleksandra Grażyńska | Production Consultant |
| Art | Rafał Oryga | Production Design |
| Crew | Tomasz Piechal | Commissioning Editor |
| Production | Iwo Kondefer | Production Assistant |
| Camera | Tomasz Wolski | Additional Photography |
| Production | Janusz Dąbkiewicz | Production Consultant |
| Production | Halina Karlińska | Administration |
| Camera | Sebastian Domagała | Additional Photography |
| Production | Anna Gawlita | Producer |
| Directing | Tomasz Wolski | Director |
| Editing | Tomasz Wolski | Editor |